سخت افزارنقد و بررسی سخت افزار

نقد و بررسی Wireless Presenter Logitech R400

بررسی فنی

خود وایرلس پرزنتر – wireless presenter – از جنس پلاستیک مات است که اثر دست و انگشت را بر روی آن نمی ماند، همچنین به علت داشتن فرم مناسب و سبک بودن خوش دست و در دست راحت است. دکمه های موجود بر روی وایرلس پرزنتر به صورت پلاستیک براق است ولی به علت طراحی مناسب و همچنین داشتن فرو رفتگی مشابه فرم انگشت مناسب بوده و با نیروی مناسب بودن نیاز به فشار بیش از اندازه از دکمه ها استفاده نمود.

front logitech r400
نمای ظاهری logitech r400
در پشت دستگاه هم محل قرار گیری باتری مشخص است که به طور پیش‌فرض دارای دو باتری در سایز AAA یا نیم قلمی هست. جهت اولین استفاده با توجه به تصویر، در باتری را باز کرده و پلاستیک محافظت کننده محل اتصال باتری را از جای خود خارج کنید تا برق وارد ریموت پرزنتر – remote presenter – بشود

back side logitech r400
محل قرار گیری باتری های نیم قلمی، و ورق عایق
وایرلس پرزنتر logitech R400 دارای یک سوییچ روشن و خاموش کردن در بقل بدنه است که جهت روشن و خاموش کردن ریموت و صرفه جویی در مصرف باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صورت روشن کردن ریموت، بر روی ریموت وضعیت باتری آن نمایش داده می شود. طی تجربه من، جابه جایی حالت on و off به راحتی انجام می‌شود ولی اگر وایرلس پرزنتر را بدون محافظ در کیف پر از وسایل خود بگذارید احتمال روشن شدن ریموت کنترل وجود دارد و باید به این مورد توجه داشته باشید که حتماً در کیف خودش حمل و نقل شود.

logitech r400
کلید حالت on و off در بقل کنترلر
دانگل اتصال وایرلس پرزنتر logitech R400 در داخل خود وایرلس پرزنتر جای گذاری شده که به راحتی از جای خود خارج و در جای خود قرار می‌گیرد و امکان فراموش شدن دانگل به علت محل قرار گیری آن کمتر رخ می‌دهد

usb-receiver-logitech-r400
دانگل یا گیرنده همراه logitech R400

 شناسایی سخت‌افزاری، نرم‌افزار و تجربه استفاده

نصب دانگل به سیستم و شناسایی آن به راحتی انجام شده و نیازمند نصب ودانلود درایو نمی باشد که امتیاز بسیار خوبی جهت راه اندازی سریع وایرلس پرزنتر logitech R400 می باشد. طی تست های من در ورژن های مختلف ویندوز، از ویندوز ویستا تا ویندوز 10، بدون هیچ مسأله ای نصب شده و آماده استفاده می باشد.

usb-receiver-connect-ot-pc-logitech-r400
گیرنده logitech R400 در زمان وصل بودن به سیستم
در زمینه استفاده نرم‌افزار و قابلیت‌های ساپورت وایرلس پرزنتر طی بررسی هایی که من انجام دادم، باید خصوصیات وایرلس پرزنتر از قبل در نرم‌افزارها توسط سازنده نرم‌افزار تعریف شده باشد تا امکان استفاده از وایرلس پرزنتر ها فراهم شود.

طی بررسی های من در اکثر موارد وایرلس پرزنتر ها بر روی نرم‌افزار powerpoint در مجموعه مایکروسافت آفیس - microsoft office و مشابه های آن در دیگر مجموعه های آفیس پشتیبانی کامل شده است و بدون مشکل در حالت نمایش کار می کند. همچنین در صورتی که از قابلیت fullscreen نرم‌افزار photo viewer windows استفاده کنید این ریموت قابل استفاده خواهد بود ولی در موارد دیگر مثل پخش کنند های ویدیو، من موفقیتی در استفاده از آن بدست نیاوردم.

windows-photo-viewer
نرم افزار windows photo viewer در ویندوز 10 در حالت غیر fullscreen
در رابطه با دکمه های موجود بر روی وایرلس پرزنتر logitech R400، دارای 5 دکمه بوده که به ترتیب از بالا به پایین دکمه لیزر، دکمه جلو و عقب بردن صفحات اسلاید یا تغییر وضعیت در محتوای داخل یک صفحه از اسلاید، اجرای اتوماتیک اسلاید ها با زمان بدنی که از قبل تعریف شده است و دکمه سیاه کردن صفحه است. در صورتی که شما به طور همزمان هم بر روی سیستم خود و هم بر روی پروژکتور دو صفحه مستقل از هم داشته باشید و دکمه سیاه کردن صفحه را فشار دهید تنها تصویر پروژکتور سیاه می شود. دقت کنید این دکمه تنها صفحه را سیاه می‌کند و پروژکتور همچنان روشن می ماند.

front logitech r400

نور لیزر این ریموت به کمک فشار دکمه روی وایرلس پرزنتر پخش شده و به رنگ قرمز رنگ می‌باشد که تأثیر نور آن بر روی دیوار در حالت روز و شب را می‌توانید مقایسه کنید. برد لیزر زیاد است و دقت کنید که به سمت افراد نگیرد. برد خود وایرلس پرزنتر حدود 10 تا 15 طی بررسی من جواب گو هست که برای اکثر محیط های برگزاری جلسه کافی می باشد.

laser-logitech-r400
نور لیزر logitech R400 در روز و شب بر روی دیوار

laser-button-logitech-r400
نشان دهنده برو روی کنترلر logitech R400

 جمع‌بندی

وایرلس پرزنتر logitech R400 از دید من جزو اولین انتخاب ها جهت استفاده برای تازه کاران بخاطر سادگی استفاده از وسیله و همچنین نصب آسان بر روی انواع مختلف ویندوز است. این موضوع مخصوصاً در مکان هایی که مجریان یا برگزار کنندگان عوض می‌شود وقت کمتری را جهت آموزش افراد فراهم می‌کند و به یکی از بهترین انتخاب ها تبدیل می شود.

با وجود این، در صورتی که افراد به مرور نیازمند قابلیت‌های بیشتر از وایرلس پرزنتر باشند و یا دارای وایرلس پرزنتر شخصی باشند و قابلیت‌های دیگری به طور مثال یاد اوری کننده زمان، تعریف سفارشی دکمه ها، کنترل موس و ...، به علت پایه‌ای بودن این مدل نیاز آن‌ها را بر آورده نخواهد کرد و نیازمند خرید مدل های حرفه‌ای تر از این محصول می باشند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *