نرم افزارنقد و بررسی نرم افزاری

AnyDesk: قربانی بعدی در خدمات پشتیبانی؟

با توجه به تأثیرات اخیر در روابط شرکت ها با ایران و قطع شدن ارتباطات و خدمات شرکت ها بخاطر وضعیت برجام، انتظار شنیدن اخبار قطع ارتباط یا محدودیت برای کاربران ایرانی هم از داخل و هم از خارج جدید نیست و احتمالاً در این رابطه اخبار بیشتری را خواهیم شنید.

نمونه‌ای از این خبر که احتمالاً بزودی خواهیم داشت محدودیت دسترسی به Anydesk خواهد بود که از روز چهارشنیه 26 اردی‌بهشت از سایت این شرکت شروع شده است:

www.anydesk.com

که در صورت وارد شدن با ای پی های ایرانی با ارور زیر روبه رو خواهیم شد:

محدودیت دسترسی برای ای پی های ایرانی از anydesk نشانه خوبی نخواهد بود

برای کسانی که با این نرم‌افزار سر و کار ندارند، Anydesk یک نرم‌افزار ریموت تحت وب است که توسط شرکتی در آلمان ساخته و پشتیبانی می‌شود و پس از مسدود شدن دسترسی کاربران ایرانی به teamviewer ، به عنوان یکی از نرم افزارهای جانشین مورد استفاده بسیاری از بخش‌های خدماتی قرار گرفته است.

این وضعیت مشابه وضعیت teamviewer در گذشته است که در سال قبل، اول با گذاشتن پیغام در زمینه عدم ارائه خدمات و دسترسی به آن از صفحه اول سایت شروع و سپس به تمام بخش‌ها گسترش و در نهایت به قطع سرویس دهی به ای پی های ایرانی منجر گردید که در طی چند روز اول از این رویداد باعث مختل و کند شدن ارائه سرویس در بخش خدمات گردید. البته در ادامه بیشتر خدمات دهندگان به نرم‌افزار AnyDesk کوچ کردند ولی با توجه به شرایط اخیر، به احتمالاً زیاد این نرم‌افزار در آینده نزدیک امکان دسترسی به سرویس های ریموت خود را به کاربران ایرانی قطع خواهد کرد.

البته برای گروهی که همواره سریع سراغ جانشین می‌روند و می‌گویند که این موارد اهمیت ندارد، ولی در عمل برای بخش خدماتی و صنعتی، این خبر به معنی آموزش مجدد تیم های خود و همچنین بسیاری از مشتریان در رابطه با نرم افزارهای جدید در کنار مسائل مختلف با نرم افزارهای ریموت و ازدیاد نرم افزارهای ریموت برای بخش درحال کوچک شدن صنعتی و خدماتی ایران و نارضایتی بیشتر مشتریان است.

در کنار این مسئله، برعکس ایران که ما قوانین کپی رایت نداشته و تلاش می‌کنیم کارهارا به سریعترین و ارزان ترین حالت ممکن انجام داده و عدم دریافت پشتیبانی از نرم‌افزارها به فرم استاندارد در طی 30 سال اخیر تبدیل شده است، در خارج مسأله استاندارد سازی نرم افزارهای مورد استفاده شرکت ها و دریافت خدمات پشتیبانی، باعث می‌شود که آن‌ها همچنان از نرم افزارهای سازمانی خود استفاده کنند. این مورد در دوره برجام که دریافت خدمات با شرکت ها بیشتر شده بود، خود را نشان می‌داد و برای شرکت های خارجی که بسیاری از آن‌ها، از نرم‌افزار teamviewer به عنوان نرم‌افزار استاندارد ریموت استفاده می‌کردند جهت ارائه خدمات دچار مشکل شدند و ادامه این روند در طولانی مدت باعث فاصله گرفتن از استاندارد های مرسوم بین شرکت و سخت تر شدن فعالیت‌های صنعتی و تجاری می شود.

نرم افزار AnyDesk که پس از محدودیت در استفاده از TeamViewer بخشی از بازار ان را گرفته است.

در حال حاضر نرم‌افزار ریموت AnyDesk قابلیت ریموت خود را بر روی ای پی های ایران نبسته ولی در صورت رخ دادن این وضعیت لیست نرم افزارهای ریموت جانشین به شرح زیر می باشد.

AMMYY ADMIN

LogMeIn

Splashtop

RealVNC

UltraVNC

Aero admin

Chrome Remote Desktop

Remote Utilities

LiteManager

ConnectWise

البته همانطور که AnyDesk نتوانست تمام امکانات و قابلیت‌های teamviewer را ارائه کند، به مرور نرم افزارهای جانشین، محدودیت‌ها و دردسرهای بیشتری را ایجاد خواهند کرد که به طور غیر مستقیم باعث کاهش کیفیت پشتیبانی و افزایش مشکلات خدماتی خواهد شد و باید تمام گروه‌های کاربری و فنی خود را آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *