سخت افزارنقد و بررسی سخت افزار

نقد و بررسی کیس GREEN CASE PARS+

مقدمه

یکی از مواردی که اخیراً در بازار دیده شده نسل جدید کیس های شرکت GREEN مدل PARS plus است که اخیراً به روز رسانی شده و اصلاحاتی جهت پشتیبانی از نسل جدید تر مادربرد ها و همچنین تعویض راحت‌تر قطعات انجام داده است که به بررسی این مدل با مدل استاندارد خواهیم پرداخت.

اپدیت: این مقاله با آمدن بسته بندی جدید که مشابه مدل معرفی شده در سایت گرین است به روز رسانی شد تا آن را هم پوشش بدهد

نام گذاری ترکیبی و مسائل حاشیه ان

اولین موردی که در رابطه با این محصول می‌توان اشاره کرد مسأله نام این محصول است. احتمالاً خیلی از دوستان که موقع نوشتن اسم محصول در ترکیبات فارسی و انگلیسی، به این مشکل برخورد کرده اند.

در نوشتن ترکیبی فارسی و انگلیسی، کاراکتر + به جای قرارگیری بعد از PARS در سمت چپ اسم محصول قرار می گیرد و از لحاظ خواندن استاندارد در فایل‌ها مشکل ایجاد می کند. ( نمونه دیگر PARS+ ) نکته‌ای که باید کسانی که نام گذاری ها را انجام می‌دهند دقت کنند تا در نام محصولات مشکل ایجاد نکند.


بسته بندی

مورد بعدی که نظرم را جلب کرد مورد بسته بندی کیس است.

در مقالات و نقد و بررسی سایت سخت‌افزار و همچنین سایت جدید گرین، بسته بندی جدیدی برای این کیس معرفی شده است ولی نمونه‌ای که من تهیه کرده‌ام در عمل مثل بسته بندی عجیب پاور تغییر یافته EU+، بسته بندی کیسی که موقع سفارش دریافت کردیم مثل بسته بندی کیس PARS نسل قبل است و تنها تفاوتی که وجود دارد وجود برچسبی است که بر روی کارتون زده شده و GREEN PARS+ بودن را نشان می دهد.

ممکن است علت ان، فروش در حجم گسترده باشد و کیس های تک سفارش فرق داشته باشد.

اولین سری بسته بندی سری جدید گرین کیس پارس پلاس
تنها تفاوت این بسته بندی با سری قبلی برچسب سریال چسبیده به بدنه است.

در صورت باز کردن جعبه و در آوردن کیس، ظاهر مدل استاندارد پارس کاملاً قابل تشخیص است و تنها راه تشخیص تفاوت با مدل های قبلی، مجدداً در برچسب پشت کیس است.

در نگاه ظاهری تفاوت‌هایی که ممکن است افراد ببینند تفاوت مدل فن ( که البته در آخرین سری های PARS استاندارد هم از این مدل فن استفاده شده ) و تفاوت رنگ پورت USB از سفید به مشکی است.

شکل ظاهری کاملا یکسان با سری قبلی گرین کیس پارس
نمای یکسان با سری قبلی گرین کیس پلاس تنها برچسب سریال تفاوت را نشان می دهد
برچسب سریال که جدید بودن گرین کیس پارس پلاس را نشان می دهد

در کنار بسته بندی قبلی که در اینجا مشاهده می‌کنید شرکت گرین اخیراً شروع به عرضه بسته بندی اصلی این مدل که در سایت گرین هم موجود است کرده که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید

بسته بندی جدید کیس گرین پارس پلاس که در معرفی ان امده است
بسته بندی اولیه گرین کیس پارس پلاس در مقابل بسته بندی جدید پارس پلاس
نمای بقل بسته بندی اصلی گرین کیس پارس پلاس

متعلقات داخلی

در نگاه اول موقع باز کردن کیس تمام پیچ ها و اتصالات در یک بسته پلاستیکی کوچک قرار دارد و بسته پلاستیکی، در کنار واشر های لاستیکی در یک بسته پلاستیکی بزرگ‌تر به بدنه متصل شده است

نگاه سری به فضای داخلی کیس گرین پارس پلاس
بسته همراه کیس گرین پارس پلاس که به بدنه متصل شده است

در بسته بندی جدید، برچسب اطلاعات تهویه دچار تغییر شده و و در کنار آن محل نصب آن نیز عوض و در برامدگی وسط کیس قرار گرفته است.

برچسب راهنمای تحویه که در بسته بندی جدید گرین پارس پلاس در جای خود متصل شده است.

در تبلیغاتی که در سایت گرین ( و نه گرین کیس ) موجود است از عرضه سری جدید فن های گرین که دارای پره های مشابه مدل GF120-FSB، در پشت کیس خبر می دهد که ظاهراً قرار بوده جانشین فن های موجود در کیس های PARS بشود ولی در مدلی که به من داده شده، همچنان از مدل قبلی فن ها استفاده شده است که در شکل پوسته ظاهری تغییرات داده شده ولی از لحاظ مشخصات مشابه مدل silent 120-B و silent 120-W ، استفاده شده است. این فن ها در آخرین سری کیس های GREEN CASE PARS مورد استفاده قرار گرفته است. این موضوع کمی برای من حال گیری است چون انتظار دیدن سری جدید این فن ها را با پره های جدید داشتم.

فن سری قدیم در سری اول بسته بندی گرین پارس پلاس متفاوت با مدل معرفی شده در سایت خود گرین است.
مشخصات فن موجود در کیس گرین پارس پلاس

تجربه من با هر دو نوع silent 120-B و silent 120-W تا این لحظه برای کار اداری خوب و قابل قبول، ولی در محیط های نیمه صنعتی و شرایط محیطی نامناسب، نیاز به سرویس و تمیز کاری دارد. در محیط های خانگی در صورتی که در محیط کاملاً ساکت استفاده می کنید. به علت 2 پین بودن این فن و اتصال مستقیم به 12 ولت، همواره صدای هوای بازدم کیس را خواهید شنید. البته در صورتی که تمیزکاری کیس را درست و از انباشت گرد و خاک در فن جلوگیری کنید مسأله ای ایجاد نمی‌کند و صدایی که شنیده می‌شود قابل تشخیص نیست. البته تعویض این فن با مدل های 3 پین که امکان کنترل ولتاژ و یا 4 پین که امکان کنترل با قابلیت PWM را فراهم می‌کند، جهت کمتر کردن هر چه بیشتر صدای هوای خروجی مفید می باشد.

در بسته بندی جدید، فن به مدل تبلیغ شده در سایت گرین اپدیت شده است که از لحاظ ظاهری و مشصات با فن های green مدل GF120-FSB تطابق داره و در ادامه می‌توانید تصاویر آن را مشاهده کنید.

فن موجود در بسته بندی سری دوم کیس های گرین پارس پلاس. مدل فن GF120-FSB است
نمای پشت فن موجود در کیس گرین پارس پلاس. مدل فن GF120-FSB است
برچسب مشخصات فن GF120-FSB موجود در کیس green case pars+

در کنار این موارد یک عدد راهنمای تک صفحه‌ای به صورت دو رو با توضیحات خلاصه قرار گرفته است و نکات جدید کیس را به صورت خیلی خلاصه توضیح می‌دهد که در نگاه اول، احتمالاً خیلی‌ها به علت مشابه بودن کیس با سری قدیم توجهی به آن نمی کنند ( مخصوصات کسانی که در حجم زیاد کیس می بندند) اما موارد لازم در رابطه با تغییرات که باید در زمان نصب رعایت کنند در آن آمده است تا از بروز مشکلاتی که به علت نصب های روتین رخ می‌دهد جلوگیری شود.

برگه راهنمای همراه green case pars plus

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *