سخت افزارنقد و بررسی سخت افزار

نقد و بررسی Wireless Presenter Logitech R400

مقدمه

احتمالاً خیلی ها که تلاش کرده‌اند تا در دوره های اموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و جلسات و …. از ویدیو پروژکتور استفاده و به نمایش اسلاید های پاور پوینت، عکس و … بپردازند با محدودیت‌های مختلف در این زمینه برخورد کرده‌اند که همواره مانع یا مسأله در استفاده کامل از ویدیو پروژکتر بوده است.

به عنوان نمونه بازگشت به پشت سیستم جهت تغییر اسلاید ها و تصاویر که در مواردی باعث کاهش تمرکز می شود. نشستن پشت سیستم و دادن توضیحات از پشت سیستم که حالت کسالت و بی روحی را ایجاد می‌کند و باعث خستگی برگزار کننده و بیننده می شود، همچنین امکان اشاره به قسمت‌هایی از تصویر با موس به علت شباهت رنگی پس زمینه با اشاره گر موس و…. می‌توان اشاره کرد.

یکی از وسایلی که می‌تواند به مجریان و برگزار کنندگان این جلسات کمک کند استفاده از وایرلس پرزنتر – wireless presenter – می‌باشد که آزادی عمل بیشتری فراهم و باعث تأثیر بهتر در انتقال موضوع می شود.

wireless presenter – وایرلس پرزنتر

Remote presenter یا وایرلس پرزنتر همچنین به نام remote presenter - ریموت پرزنتر - ، پرزنتر بی سیم و همچنین به اشتباه به ریموت کنترل هم شناخته می شود( که البته استفاده از اصطلاح ریموت کنترل چندان برای این گروه از وسایل درست نیست).

عمده تمرکز استفاده از وایرلس پرزنتر، کمک به مجری جهت تعویض محتوای نمایش داده شده بدون نیاز به قرار گرفتن در پشت سیستم و همچنین امکان اشاره به قسمت‌های مختلف مطلب به کمک اشاره گر که قابل تشخیص برای همه بینندگان باشد را شامل می شود.

معمولاً بر روی وایرلس پرزنتر ها به طور پیش‌فرض دو دکمه بعدی – forward – و قبلی – backward – تعبیه شده که امکان جلو و یا عقب برد صفحات اسلاید یا محتوای داخل هر صفحه از اسلاید، تعویض تصاویر نمایش داده شده و… را شامل می شود. همچنین دکمه سومی جهت روشن کردن اشاره گر که معمولاً از نوع لیزری می‌باشد وجود دارد تا امکان کنترل نور لیزر و استفاده در زمان مناسب جهت اشاره به بخشی از مطلب را فراهم کند.

در این مقاله من به بررسی یکی از وایرلس پرزنتر های موجود در بازار ایران می پردازم که احتمالاً انتخاب مناسبی برای گروه کثیری از افراد که آشنایی چندانی با این تکنولوژی ندارند و/یا دانش کافی در رابطه با تنظیم و راه اندازی سخت‌افزار ها ندارند می‌تواند باشد

Remote Presenter Logitech R400

 احتمالاً کسانی که محصولا کامپیوتری را خریده‌اند با برند Logitech دربازار برخوره کرده اند که محصولات مختلفی شامل موس، کیبورد، گیم پد و …. جهت اتصال به سیستم عرضه می کند. یکی از محصولاتی که در سبد این شرکت قرار داد وایرلس پرزنتر ها هستند که در انواع و اقسام مدل ها عرضه می‌شوند و در اینجا به مدل پایه و ساده‌ این شرکت، Remote Presenter Logitech R400 را مورد بررسی قرار می دهیم.

این ریموت جزو وایرلس پرزنتر های پایه در بازار است که می‌توان خریداری کرد.

در صورتی که قیمت از خود شرکت Logitech را لحاظ کنیم این مدل قیمت معادل 49.99 دلار دارد ولی در صورتی که از توزیع کننده های انبوه و خرد این محصول در اروپا و آمریکا گرفته شده باشد قیمتی بین 25 تا 40 دلار می‌توان تهیه کرد.

در ایران در حال حاضر قیمت این محصول بین 160 تا 180 هزار تومان بر آورد می‌شود که در این محدوده قیمت، از برند های کم مطرح تر هم محصول وجود دارد ولی به علت اینکه خریداران و استفاده کنندگان این محصول نیازمند تجربه اولیه خوب هستند توصیه من خرید این محصول است تا تجربه اولیه در رابطه با این محصولات را بدست آورده و سپس به سمت محصولات برند های دیگر برویم

بسته بندی و محتویات

بسته بندی این محصولات همانطور که مشاده می‌کنید به صورت ساده و کامل می‌باشد که اطلاعات محصول را به خوبی نمایش می دهد.

package logitech r400
بسته بندی package logitech r400
جهت باز کردن بسته بندی شرکت Logitech روش ساده و آسانی را جهت باز کردن بسته بندی بدون نیاز به وسیله برنده فراهم کرده که باعث شد به راحتی و بدون نگرانی از خراب شدن از بسته پلاستکی خارج کنیم.

easy open logitech r400
راحتی باز شدن بسته بندی
پس از درآوردن از بسته بندی محتواتی که در داخل بسته وجود دارد و در اولین نگاه متوجه آن‌ها می‌شوید شامل خود وایرلس پرزنترlogitech R400، کیف نگهدارنده ریموت پرزنتر دفترچه راهنمای استفاده سریع، برگه مسائل نگهداری و ایمنی و یک برگه زرد رنگ که به زبان‌های مختلف، نوع لیزر مورد استفاده در وایرلس پرزنتر – wireless presenter - را شرح داده است را می‌توان مشاهده کرد.

what inside logitech r400
محتویات داخل بسته logitech R400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *